Młody Wynalazca Roku, czyli w poszukiwaniu polskiego Altmana – II edycja konkursu

Konkurs ma na celu wyłonienie najlepszych młodych wynalazców w pięciu branżowych kategoriach (indywidualnie i zespołowo), przyznanie dwóch nagród głównych – Młody wynalazca 2025 i Zespół młodych wynalazców 2025. Organizatorem Konkursu jest Gremi Media S.A. wydawca dziennika Rzeczpospolita. Konkurs odbywa się pod patronatem honorowym Ministra Edukacji. 

  
Uczestnicy Konkursu

Do Konkursu mogą przystąpić osoby fizyczne od 15 do 35 roku życia, przy czym uczestników małoletnich mogą zgłaszać:

  • przedstawiciele ustawowi małoletniego, przedstawiając pisemną zgodę na uczestnictwo małoletniego w Konkursie i akceptację Regulaminu;
  • placówki/organizacje oświatowo-edukacyjne, załączając potwierdzoną przez przedstawiciela upoważnionego do kierowania daną placówką/organizacją, pisemną zgodę przedstawicieli ustawowych małoletniego na uczestnictwo małoletniego w Konkursie i akceptację Regulaminu.

   
Kategorie konkursowe

  • Biotech/medycyna – opracowywanie, wytwarzanie i ulepszanie leków oraz suplementów (farmacja), metody diagnozowania i leczenia ludzi i zwierząt, sprzęt medyczny, bioinżynieria, genetyka, medycyna estetyczna (metody i sprzęt), medycyna naturalna;
  • IT development (app, AI) – tworzenie oprogramowania, programowanie, kodowanie, zarządzanie stronami WWW, przetwarzanie danych i hosting, AI, sieci neuronowe, robotyka, modele i symulacja zachowań inteligentnych, uczenie maszynowe, głębokie uczenie, uczenie wzmocnione, sprzęt komputerowy, płyty główne, procesory CPU, GPU, pamięć RAM, Dyski HDD, SDD;
  • Agrotech & food technology – technologie i sprzęt rolniczy, uprawa i ochrona roślin, monitorowanie plonów, hodowla zwierząt, produkcja żywności, pasz, nawozów, pestycydów, konserwantów, przetwarzanie odpadów spożywczych i rolniczych, biomasa, kontrola jakości produktów spożywczych i rolniczych;
  • Zielona transformacja – redukcja zużycia paliw kopalnych, wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych, poprawa jakości powietrza poprzez puryfikację/redukcję spalin i gazów cieplarnianych, ochrona zasobów wodnych, zagospodarowanie i przetwórstwo odpadów (bio i plastiki), poprawa efektywności energetycznej budynków i infrastruktury publicznej, transport, lotnictwo;
  • Gaming – konsole do gier, sprzęt komputerowy gamingowy (komputery stacjonarne i laptopy), podzespoły komputerowe (CPU, GPU, RAM, HDD, etc.), systemy chłodzenia podzespołów, telefony komórkowe i smartphony, wyposażenie stanowisk graczy (fotele, biurka, etc.), pady, kontrolery, joysticki, klawiatury, myszki, wyświetlanie obrazu: monitory, projektory, gogle VR, etc., systemy nagłośnienia stereo, głośniki, słuchawki, gry online: Massively Multiplayer Online, Real Time Strategy, Multiplayer Online Battle Arena, First-Person Shooter, Third-Person Shooter, Sandbox, Battle Royale.

  
Zgłoszenia

Chęć uczestnictwa można zgłaszać do 30 października 2025 r. poprzez formularz»

  
Wiecej informacji o konkursie znajduje się na stronie: https://mlodywynalazca.rp.pl/.

   

   

    

   

1. miejsce:

biotechnologia 

3. miejsce:

technologia chemiczna
  

   

 

 

 

Projekty z programu SZAFIR

  

   

YoungChem

   

   

 

Deklaracja dostępności